مذاکره با چین برای ساخت فاز 3 آزادراه تهران، شمال در قبال تهاتر نفت

به گزارش بارازعلی، مدیرکل دفتر امور مجریان آزادراه ها گفت: مذاکرات اولیه با چین اجرا شده تا در قبال تهاتر نفت، کار مهندسی منطقه سه آزادراه تهران-شمال را اجرا نمایند؛ با وجود این در قرارداد ها ذکر شده که برای این پروژه 80 درصد از پیمانکاران ایرانی استفاده گردد.

مذاکره با چین برای ساخت فاز 3 آزادراه تهران، شمال در قبال تهاتر نفت

به گزارش ایسنا، محمود ملازینل امروز در جمع خبرنگاران درباره آزادراه تهران - شمال شرح داد: 86 درصد مسیر پل و تونل بوده و 6.5 کیلومتر آن 1400 ساخته شده و با حضور رئیس جمهوری، 15.5 کیلومتر به جای مانده این مسیر بهره برداری می گردد و از شنبه زیر بار ترافیک عمومی می رود.

وی با بیان اینکه فاز دو آزادراه تهران - شمال، 100 درصد ایرانی ساخته شده است، اضافه نمود: تمام تکنسین ها، پیمانکاران و تجهیزات ایرانی بوده و حتی جت فن ها هم ایرانی است. تا به امروز 5100 میلیارد تومان برای این آزادراه هزینه شده و ارزش روز آن 8300 میلیارد تومان است.

مدیرکل دفتر امور مجریان آزادراه ها شرح داد: باند برگشت (شرقی) فاز دوی این آزادراه 35 درصد پیشرفت دارد و و در صورت تامین اعتبار، تا خاتمه 1403 بهره برداری می گردد. باند برگشت به علاوه تونل غربی البرز به 14 هزار میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد.

ملازینل درباره اقدامات صورت گرفته برای ساخت منطقه سوم آزادراه تهران - شمال گفت: کار مطالعاتی منطقه سه در حال اجرا است و مذاکرات اولیه با چین صورت گرفته تا در قبال تهاتر نفت، کار مهندسی منطقه سه را اجرا نمایند؛ با وجود این در قرارداد ها ذکر شده که برای این پروژه 80 درصد از پیمانکاران ایرانی استفاده گردد.

وی اعلام کرد: پروژه آزادراه تهران-شمال در قطعات یک، دو و چهار با تامین مالی 50 درصدی دولت و 50 درصد بنیاد مستضعفان ساخته می گردد؛ اما در حال حاضر بنیاد در تامین مالی و آورده 2000 میلیارد تومان از دولت جلوتر است.

منبع: فرارو
انتشار: 16 تیر 1402 بروزرسانی: 16 تیر 1402 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2491

به "مذاکره با چین برای ساخت فاز 3 آزادراه تهران، شمال در قبال تهاتر نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکره با چین برای ساخت فاز 3 آزادراه تهران، شمال در قبال تهاتر نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید