ناوگان حمل ونقل عمومی درون شهری بیرجند فرسوده است

به گزارش بارازعلی، به گزارش خبرنگاران، عباسعلی مدیح دوشنبه شب در نشست شهرداران استان با معاون وزیر کشور بابیان اینکه شرایط درآمدی خراسان جنوبی به ویژه شهرداری های استان بسیار پایین است، اضافه کرد: استان در سه بخش صنعت، کشاورزی به دلیل خشک سالی ها و شرایط درآمدی مردم مشکلاتی را دارد.

ناوگان حمل ونقل عمومی درون شهری بیرجند فرسوده است

وی اضافه نمود: به دلیل موقعیت جغرافیایی استان و عدم دسترسی به راه های اصلی و مواصلاتی در حال حاضر در حوزه خدمات به ویژه گردشگری درآمدی نداریم.

شهردار بیرجند با اشاره به اینکه این استان سابقه طولانی و پیشینه عظیمی بالغ بر 5 هزار سال قدمت دارد و در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی و صنایع دستی توانمندی هایی دارد، گفت: اگر زیرساخت ها ایجاد گردد شرایط درآمدی مردم و به تبع آن شهرداری ها بهتر خواهد شد.

مدیح بابیان اینکه اداره شهرداری ها در چنین شرایط درآمدی مشکل است، اعلام نمود: دولت یاری ثابتی به شهرداری ها در مناطق محروم داشته باشد تا بتوانیم برنامه ریزی مستمر و ثابتی را داشته باشیم.

شهردار بیرجند به فرسودگی ناوگان حمل ونقل عمومی درون شهری بیرجند اشاره نمود و اضافه نمود: ناوگان شهرداری هم در بخش تاکسیرانی و هم در بخش اتوبوس رانی فرسوده شده است.

وی عمر متوسط ناوگان اتوبوس رانی بیرجند را 9 سال اعلام نمود و ادامه داد: نزدیک به 7 سال است که اتوبوسی به شهرداری بیرجند اختصاص پیدا نکرده است.

مدیح خواهان یاری دولت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل شد و اعلام نمود: شهرداری بیرجند این آمادگی را دارد که نیمه بها اتوبوس خریداری کند.

شهردار بیرجند در مورد یاری سازمان شهرداری ها گفت: انتظار این است که این یاری ها با برنامه ریزی باشد که شهرداری هایی که نماینده فعال برای پیگیری ندارند هم بتوانند از یاری های ویژه استفاده نمایند.

مقاوم سازی بافت فرسوده در اولویت کار شهرداری ها قرار گیرد

معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی نیز در این نشست با اشاره به فعالیت 28 شهرداری در سطح استان اظهار کرد: تنها شهرداری محمد شهر فعال نیست و 27 شهرداری دیگر استان فعال هستند.

همایون نخعی نژاد بابیان اینکه همدلی خوبی بین شوراها و شهرداری های استان وجود دارد، بیان داشت: امیدواریم این همدلی بستری برای ارائه بهتر و بیشتر به مردم استان گردد.

وی با اشاره به اینکه 53 درصد جمعیت استان شهرنشین هستند، ادامه داد: طی سال گذشته و سال جاری یاری های بسیار ارزشمندی به شهرداری ها شده که نسبت به گذشته یاری های دولت افزایش بسیار قابل ملاحظه ای داشته است.

نخعی نژاد با اشاره به اینکه شرایط درآمدی شهرداری های استان پایین است، ادامه داد: شهرداری های استان به زحمت بخشی از خدمات خود را تأمین می نمایند.

وی اضافه نمود: با پیگیری و یاری دولت طی سال گذشته و سال جاری اقدامات عمرانی بسیار خوبی توسط شهرداری ها انجام شد که افزایش رضایتمندی مردم در به دنبال داشته است.

معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: مقاوم سازی اماکن مسکونی، بازسازی و مقاوم سازی بافت های فرسوده جزء اولویت هایی است که همه شهرداران باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

وی بابیان اینکه امروز به سختی منابع اقتصادی شهرداری ها محقق می گردد، خواهان یاری دولت به شهرداری ها در نوسازی ناوگان حمل ونقل درون شهری استان شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 983

به "ناوگان حمل ونقل عمومی درون شهری بیرجند فرسوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناوگان حمل ونقل عمومی درون شهری بیرجند فرسوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید