نقش مردم در مقابله با کرونا مهم است

به گزارش بارازعلی، پرویز قزلباش در جلسه ستاد مدیریت پیشگیری کروناویروس استان به نقش مردم در مقابله با بیماری کرونا تاکید نمود و گفت: اگر جزو سه استان اول در رعایت پروتکل های بهداشتی بودیم، نتیجه رعایت های مردمی بود .

نقش مردم در مقابله با کرونا مهم است

به گزارش خبرنگاران زنجان؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان در جلسه ستاد مدیریت پیشگیری کروناویروس درخصوص شرایط بیماری کرونا در استان زنجان گفت: استان به لحاظ بروز بیماری، شرایط خوبی دارد، و فرایند بستری بیماران کرونایی طی هفته اخیر، افزایشی پایدار است و در سرپایی هم شاهد شرایط پایدار هستیم .

قزلباش اضافه کرد: پیک پنجم کرونا قطعاً به همه استان ها، و زنجان هم خواهد رسید، و در این خصوص باید با به تعویق انداختن زمان این پیک، شرایط پایدار را به سمت نزولی شدن ببریم .

رئیس کلان منطقه 6 آمایش کشوری با تاکید بر آمادگی بیمارستان ها، برای مقابله با پیک پنجم کرونا ادامه داد: با شیوع پیک پنجم بیماری، مسائل تامین اکسیژن و کمبود دارو از هیچ بیمارستانی قابل قبول نیست .

وی با اشاره به کاهش اندازه رعایت پروتکل های بهداشتی در استان توضیح داد: مردم در بوستان ها، شهربازی روباز و مکان های تفریحی و گردشگری بی خیال کرونا شده و اکثرا از ماسک استفاده نمی نمایند .

این مسئول با تاکید بر لزوم رعایت بیش از پیش پروتکل های بهداشتی به وسیله زنجانی ها، توضیح داد: اکنون کم ترین اندازه رعایت پروتکل های بهداشتی به ترتیب در بوستان های استان زنجان با 18 درصد، پایانه های مسافربری و حمل ونقل درون شهری 40 درصد و سوپرمارکت ها و خواربارفروشی ها 55 درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان اندازه رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان زنجان را 61 درصد، شهرستان سلطانیه، طارم و خرم دره 52 درصد، شهرستان های ابهر، خدابنده، ماه نشان و ایجرود را 60 درصد ذکر، و رعایت جدی پروتکل های بهداشتی، رهگیری - غربالگری، و آمادگی مراکز درمانی را سه سد مقابله با کرونا اسم کرد .

به گفته قزلباش نقش مردم در مقابله با کرونا حایز اهمیت فراوانی است و در این راستا، اگر جزو سه استان اول در رعایت پروتکل های بهداشتی بودیم، نتیجه رعایت های مردمی بود، ولی این رعایت ها، در شرایط موجود که در آستانه پیک پنجم هستیم، کافی نیست .

وی با اشاره به شرایط رنگ بندی شهرستان های استان گفت: زنجان، خرمدره و ابهر در شرایط نارنجی و بقیه زرد هستند.

قزلباش با اشاره به ورود موج پنجم کرونا به کشور ابراز داشت: در این راستا، تیمی متشکل از مردم، مسئولان و سایر ارگان ها، می تواند این شرایط پایدار را حفظ، و جان صدها نفر را نجات دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: براساس آمار، استان آذربایجان غربی و زنجان کمترین مرگ بیمارستانی را در سطح کشور داشتند که این مهم، نشانگر مراقبت های خوب بیمارستانی، انسجام عملکرد مدیریت عالی استان و سایر مدیران و دستگاه ها در مقابله با بیماری کرونا است .

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1966

به "نقش مردم در مقابله با کرونا مهم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش مردم در مقابله با کرونا مهم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید