65 درصد شرکت های آمریکایی برای سرمایه گذاری در پاکستان آمادگی دارند

به گزارش بارازعلی، خبرنگاران: شورای بازرگانی آمریکا در حالی با انتشار گزارشی از اعلام آمادگی سرمایه گذاری بیش از 65 درصد شرکت های این کشور در پاکستان خبر می دهد که پیش از این چین با امضای پروژه های 46 میلیارد دلاری نگاه اسلام آباد را به سوی خود معطوف نموده است.

65 درصد شرکت های آمریکایی برای سرمایه گذاری در پاکستان آمادگی دارند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، شورای بازرگانی آمریکا (ABC)، با آنالیز خواسته های شرکت های این کشور در خصوص سرمایه گذاری در پاکستان خاطرنشان کرد که بیش از 65 درصد شرکت های این کشور خواهان سرمایه گذاری در 12 ماه آینده در پاکستان هستند.

بر اساس این گزارش، بعضی از شرکت های آمریکایی بدلیل شرایط وخیم تروریستی در خصوص سرمایه گذاری در پاکستان ابراز نگرانی کردند و چنین کاری را چالشی برای شرکت های خود دانستند.

به گزارش شورای بازرگانی آمریکا، شرکت های این کشور به آرای مثبت و روابط عمیق تجاری در پاکستان معتقند.

شرکت های آمریکا بدلیل شرایط وخیم تروریستی در پاکستان تحت تاثیر قرار گرفته اند اما 80 درصد از آن ها امیدوارند تا اوضاع این کشور در آینده بهبود یابد.

دولت پاکستان برای ورود سرمایه های خارجی در انرژی، منابع بشری، گردشگری و سایر بخش های مختلف کوشش می نماید.

تحولات اخیر در سیاست پاکستان بر روابط خارجی و تجاری این کشور در منطقه تاثیر گذاشته به ویژه سرمایه گذاری 46 میلیارد دلاری اخیر دولت چین در راهرو مالی پکن و اسلام آباد احتمال زیادی در رابطه با تعویض بازی در آینده دارد.

زیرا این سرمایه گذاری هرگونه پیامدهایی در رابطه با روابط ضعیف پاکستان با آمریکا را جبران خواهد نمود و این کشور نیز اکنون با سرمایه گذاری بیشتری در پاکستان کوشش می نماید تا نفوذ خود در منطقه را از دست ندهد.

منبع: تسنیم
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 873

به "65 درصد شرکت های آمریکایی برای سرمایه گذاری در پاکستان آمادگی دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "65 درصد شرکت های آمریکایی برای سرمایه گذاری در پاکستان آمادگی دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید