اوباما: درباره مسائل حقوق بشری چین نگران هستیم

به گزارش بارازعلی، خبرنگاران: رئیس جمهور آمریکا که در پکن به سر می برد در صحبت هایی نسبت به مسائل حقوق بشری در چین ابراز نگرانی کرد.

اوباما: درباره مسائل حقوق بشری چین نگران هستیم

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران و به نقل از شبکه بلومبرگ، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا که صبح امروز برای دیدار با مقامات چین وارد پکن شده است در نشست همکاری مالی آسیا اقیانوسیه در این کشور به سخنرانی پرداخت.

رئیس جمهور آمریکا در بخشی از سخنان مداخله جویانه خود نسبت به مسائل داخلی کشور چین گفت: آمریکا درباره مسائل حقوق بشری چین نگران است.

وی همچنین خواهان احترام مقامات چینی به مسائل حقوق بشری و آزادی مطبوعات در این کشور شد.

باراک اوباما در عین حال از توافق آمریکا با چین بر سر گسترش توریست، همکاری های مالی و همچنین تسهیلات مربوط به ویزای دانشجویی اطلاع داد.

سفر باراک اوباما به پکن نخستین توقف وی در جریان سفر به سه کشور آسیایی است.

اوباما میخواهد در سفر به پکن کشورهای آسیایی را نسبت به تعهد واشنگتن به منطقه مطمئن نماید. این در شرایطی است که گسترش نفوذ چین از یک سو فرصت های مالی زیادی را برای کشورهای همسایه به وجود آورده ولی از سوی دیگر موچب افزایش تمایل پکن برای افزایش نفوذ خود در منطقه شده است.

اوباما فردا سه شنبه پس از انجام دیدارهای رسمی با رهبران کشورهای اپک دیداری رسمی نیز با ژی جین پینگ رئیس جمهور چین خواهد داشت. وی سپس به میانمار سفر خواهد نمود تا در نشست آسیای شرقی شرکت کند. اوباما سپس برای شرکت در نشست گروه 20 راهی استرالیا خواهد شد.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 30 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 720

به "اوباما: درباره مسائل حقوق بشری چین نگران هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوباما: درباره مسائل حقوق بشری چین نگران هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید