اجرای طرح دفترچه های الکتریکی خدمات درمانی در شهرستان گناوه

به گزارش بارازعلی، فرماندار شهرستان گناوه خبر از اجرای طرح الکترونیکی کردن دفترچه های خدمات درمانی به صورت پایلوت در شهرستان گناوه داد.

اجرای طرح دفترچه های الکتریکی خدمات درمانی در شهرستان گناوه

سید علی پاکنژاددر دیدار با مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهر در تبادل نظر با خبرنگار از ، گفت : خرسند هستیم که شهرستان گناوه سال جاری به عنوان پایلوت برای خدمات الکترونیکی بیمه سلامت انتخاب شده است.

وی اضافه کرد: ایران 80 میلیون نفر جمعیت دارد، اما مردم بیش از 80 میلیون دفترچه بیمه دارند, برخی از مردم دو یا سه دفترچه دارند که با الکترونیکی شدن دفترچه های اضافی حذف و عدالت در بین مردم رعایت می گردد.

فرماندار گناوه توضیح داد: بیمارستان های گناوه همکاری خوبی با بیمه ها دارند و بیماران این شهرستان مشکل خاصی برای بیمه در بیمارستان ها ندارند که این امر مایه افتخار است.

مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهر نیز در تبادل نظر با خبرنگار از ، گفت: طرح الکترونیکی کردن دفترچه های خدمات درمانی سال جاری به صورت پایلوت در شهرستان گناوه اجرا می گردد.

دکتر پرویز رمضانی اعلام کرد: سال جاری در نظر داریم دفترچه های بیمه را حذف کنیم و خدمات را به صورت الکترونیکی به بیماران ارائه دهیم به طوری که نسخه به صورت الکترونیکی در مطب دکتر نوشته و دارو به صورت الکترونیکی در داروخانه به بیمار داده گردد.

دکتر رمضانی تاکید نمود: از خصوصیات این طرح این است که مریض در مطب دکتر ویزیت و با مراجعه به داروخانه و دادن کد ملی نسخه خود را دریافت می نماید و چنانچه داروخانه یک یا دو مورد دارو را نداشته باشد می تواند دارو های موجود در دارو خانه را دریافت و با مراجعه به داروخانه دیگر با دادن کد ملی دارو های باقی مانده را دریافت کند و دیگر نیازی به مراجعه دوباره به پزشک برای عوض کردن نسخه نمی باشد.

وی ادامه داد: چنانچه داروی با داروی دیگر تداخل داشته باشد سیستم اجازه ثبت دارو را به دکتر نمی دهد و اگر در هفته های گذشته بیمار دارویی را مصرف می نموده دکتر متوجه می گردد و دیگر آن دارو را تجویز نمی نماید.

مدیر کل بیمه سلامت استان با بیان اینکه این طرح در برخی از استان های کشور در حال انجام است گفت: ما نیز در استان آنالیز هایی انجام داده ایم و جمعیت و تعداد بیمه شدگان موجود در شهرستان ها آنالیز کردیم و در مجموع به این نتیجه رسیدیم که شهرستان گناوه برای اجرای این طرح به صورت پایلوت مناسب است.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 226

به "اجرای طرح دفترچه های الکتریکی خدمات درمانی در شهرستان گناوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح دفترچه های الکتریکی خدمات درمانی در شهرستان گناوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید