اضافه شدن ورزشکار به کاروان پارالمپیک فقط در 2 رشته امکان پذیراست

به گزارش بارازعلی، هادی رضایی در مصاحبه با خبرنگاران با یادآوری اینکه پیش از این ترکیب کاروان ایران برای اعزام به پارالمپیک توکیو با حضور 50 ورزشکار و 20 مربی در 10 رشته نهایی شده است، گفت: همان طور که اعلام شده همچنان احتمال تغییر این ترکیب وجود دارد اگر سهمیه جدیدی به دست بیاید و با سیاست های کمیته ملی پارالمپیک برای اعزام همخوانی داشته باشد.

اضافه شدن ورزشکار به کاروان پارالمپیک فقط در 2 رشته امکان پذیراست

وی شرح داد: در مجموع البته فقط در دو رشته دوومیدانی و جودو احتمال کسب سهمیه جدید و اضافه شدن ورزشکار به ترکیب کاروان وجود دارد. در سایر رشته ها احتمال اضافه شدن سهمیه جدید تقریباً 99 درصد است.

سرپرست کاروان پارالمپیک ایران با یادآوری اینکه دوومیدانی کاران جانبازان و معلول و نابینای ایران در مسابقات بین المللی فزاع امارات صاحب 14 مدال شدند، گفت: قرار است کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC) بر اساس ارزیابی های تکمیلی و محاسبه امتیازات کسب شده، ورزشکارانی که به واسطه مدال آوری در این رقابت ها صاحب سهمیه می شوند را مشخص کند. نتیجه این موضوع هنوز توسط IPC اعلام نشده است، فکر می کنم حداکثر تا دو سه هفته دیگر موضوع اطلاع رسانی شود.

رضایی گفت: 21 اسفندماه هم مسابقات داخلی دوومیدانی را خواهیم داشت. در این رقابت ها از نفراتی که سهمیه گرفته اند اما هنوز اعزام شان قطعی نیست، رکوردگیری می شود تا در صورت کسب حد نصاب لازم وارد فهرست کاروان شوند. به هر حال کمیته ملی المپیک سیاست هایی دارد که طبق آن در مورد دارندگان سهمیه و اعزام شدن یا نشدن شان تصمیم گیری می کند. این مسئله توسط بخش فنی این کمیته بررسی و نتیجه آن مشخص می شود.

وی در عین حال گفت: بعضاً سهمیه ها به نام فرد توزیع می شود اما در برخی موارد هم سهمیه به کشور اعطا می شود. با در نظر دریافت این موضوع، رکورد ورزشکاران و لحاظ کردن کلاس بندی پزشکی آنها که باید تاییدیه داشته باشد، تصمیم نهایی کمیته ملی پارالمپیک در مورد ورزشکاران جدید ِکاروان گرفته می شود.

رضایی همچنین با تاکید بر اینکه در هر رشته و در هر کلاسی نفرات محدودی به پارالمپیک اعزام می شوند، شرح داد: در جودو هم احتمال اضافه شدن سهمیه جدید وجود دارد. اگر مسابقاتی برگزار شود و کلاس بندی صورت بگیرد امکان دارد که از این رشته هم سهمیه جدید داشته باشیم.

سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو گفت: در هر صورت تا اردیبهشت ماه ترکیب این کاروان برای اعزام به توکیو نهایی می شود.

به گزارش خبرنگاران، ترکیب مصوب -تا به امروز- برای اعزام کاروان به بازی های پارالمپیک به این شرح است:

پاراتکواندو: 2 ورزشکار و یک مربی

اگر مسابقاتی برای خانم ها برگزار شود و کسب سهمیه صورت بگیرد و سیاست های کمیته اجازه بدهد، سهمیه موردنظر اضافه می شود.

پاراتیراندازی: 3 ورزشکار خانم و 2 مربی

در بخش مردان 2 سهمیه کسب شده که تا به امروز مطابق با سیاست ها نیستند، در صورتیکه طی ماه های آینده رکوردها ارتقا داشته باشد حتماً اعزام می شوند. ضمن اینکه اگر در رکورد فعلی خانم ها

پاراتیروکمان: 4 ورزشکار مرد، یک ورزشکار زن، 3 مربی

البته در این بخش 6 سهمیه کسی شد، در صورتیکه شرایط سهمیه های باقی مانده بر اساس سیاست ها به حد نصاب برسد، اضافه خواهد شد.

جودو نابینایان: 2 ورزشکار کرد، یک مربی

این شانس وجود دارد که در مسابقات آینده سهمیه جدیدی کسب شود که در صورت کسب سهمیه و مطابق با سیاست ها باشد، اضافه می شوند.

پاراوزنه برداری: 6 ورزشکار، 2 مربی

سیاست های موردنظر اعمال می شود

دوومیدانی جانبازان و معلولان: 5 ورزشکار، 3 مربی

4 سهمیه دیگر هم کسب شده که یا باید کلاس بندی آنها تایید شود یا رکورد خود را ارتقا دهند. ضمن اینکه همچنین فرصت برای کسب سهمیه وجود دارد.

دوومیدانی نابینایان: 2 ورزشکار مرد، یک مربی

هر دو ورزشکاران شانس مدال طلا هستند، یکی از آنها

قایقرانی: یک ورزشکار خانم، یک مربی

والیبال نشسته: 12 ورزشکار، 3 مربی

بسکتبال با ویلچر: 12 ورزشکار، 2 مربی، یک تکنسین

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1776

به "اضافه شدن ورزشکار به کاروان پارالمپیک فقط در 2 رشته امکان پذیراست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اضافه شدن ورزشکار به کاروان پارالمپیک فقط در 2 رشته امکان پذیراست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید