انگلیس به تصویب لایحه اصلاح نظام انتخاباتی هنگ کنگ واکنش نشان داد

به گزارش بارازعلی، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی بی سی نیوز، دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس در بیانیه ای به تصویب لایحه اصلاح قانون انتخاباتی هنگ کنگ اعتراض کرد و مدعی شد این قانون مغایر با اعلامیه مشترک لند- پکن درباره این منطقه است.

انگلیس به تصویب لایحه اصلاح نظام انتخاباتی هنگ کنگ واکنش نشان داد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

راب در این بیانیه مدعی شد که لایحه تصویب شده از سوی مجلس چین، بخشی از الگوی طراحی شده برای آزار و خفه کردن صدای مخالفان چین است.

وزیر خارجه انگلیس در ادامه ادعاهای خود اضافه کرد که لندن این اقدام را عدم پایبندی به اعلامیه مشترک در نظر می گیرد و به ایستادگی در کنار مردم هنگ کنگ ادامه می دهد.

به گزارش خبرنگاران، کمیته اصلی مجلس چین، امروز سه شنبه به اتفاق آرا، طرح اصلاح نظام انتخاباتی هنگ کنگ را تصویب کرد.

هدف از اعمال این اصلاحات که به تائید 167 عضو کمیته اصلی مجلس چین رسید، ممانعت از نفوذ غربگرایان به ساختار حکومتی هنگ کنگ عنوان می گردد.

به این ترتیب، دولت پکن از بابت اینکه اداره امور هنگ کنگ به دست افراد وطن پرستی می افتد که به اصل یکپارچگی چین واحد احترام می گذارند، اطمینان حاصل خواهد نمود.

این در حالی است که جزئیات اصلاحات انجام گرفته هنوز رسانه ای نشده است.

چین همیشه به آمریکا و متحدان غربی اش درباره خط قرمز خود مبنی بر لزوم احترام به اصل چینِ واحد که مستلزم عدم تحریک جریان های جدایی طلب مناطق تابعه شامل تایوان، هنگ کنگ، ماکائو و تبت است؛ هشدار داده است.

با این وجود، آمریکا با استناد به رویکرد چرخش به ایندوپاسیفیک و با هدف ممانعت از قدرت یابی چین، دست به اقداماتی می زند که علاوه بر جدال دیپلماتیک، بیم رویارویی نظامی دو کشور را نیز افزایش می دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1806

به "انگلیس به تصویب لایحه اصلاح نظام انتخاباتی هنگ کنگ واکنش نشان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس به تصویب لایحه اصلاح نظام انتخاباتی هنگ کنگ واکنش نشان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید