فراوری ایران خودرو تارا برقی به وسیله جتکو

به گزارش بارازعلی، شرکت جتکو یک بخش فعال در صنعت خودروسازی است که در زمینه خودروهای الکتریکی و تازه فعالیت می نماید. این شرکت که به نوعی زیرمجموعه گروه صنعتی ایران خودرو به شمار میرود، برنامه دارد تا سدان جتکو JX10 را به بازار عرضه کند. باتوجه به اطلاعاتی که جتکو منتشر نموده است، مهندسان این شرکت دانش بنیان نمونه اولیه تارا برقی را برای ایران خودرو فراوری نموده اند.

فراوری ایران خودرو تارا برقی به وسیله جتکو

شرکت جتکو به تازگی توانسته است بر روی پلتفرم K132 ایران خودرو نمونه اولیه تارا برقی را فراوری کند. جتکو می گوید که از دانش فنی بومی در تارا برقی استفاده شده و فناوری به روزی در آن به کار گرفته شده است. هنوز به صورت رسمی ویژگی های فنی تارا برقی جتکو اعلام نشده و فقط گفته می گردد که نمونه اولیه این سدان الکتریکی فراوری شده است.

بعلاوه چندی پیش تصویری نو از سدان مفهومی جتکو بر روی وب سایت این شرکت نهاده شد. حدود یک سال قبل در پی بازدید بعضی نمایندگان مجلس از گروه صنعتی ایران خودرو، ماکت اولیه سدان مفهومی جتکو به نمایش در آمد. در آن موقع گفته می شد که این طرح خودروی برقی گروه صنعتی ایران خودرو است و شرکت جتکو توسعه این پروژه را در دست انجام دارد. اکنون این شرکت تصمیم گرفته است تا تصویر گرافیکی نوی از سدان مفهومی جتکو را بر روی وب سایت خود بارگذاری کند. باتوجه به این تصویر تعیین است که این شرکت دانش بنیان بر اساس طرح به نمایش درآمده در سال 1399 راستا خود را ادامه می دهد و اهداف جدی را برای معرفی اولین سدان برقی ایرانی دارد.

بیشتر بخوانید: قیمت مصوب تارا دنده ای برای اردیبهشت 1400 اعلام شد

پیش تر 6 دستگاه تسلا وارد کشور شد و بسیاری حدس های مختلفی برای حضور آنها در رسانه ها اعلام کردند. بعضی منابع خبری می گفتند که تسلاهای واردشده برای یکی از سفارتخانه ها سفارش گذاری شده است. اکنون تعیین شده است که مدل های مختلف تسلا برای مهندسی معکوس به شرکت های تحقیقاتی ایران خودرو سپرده شده است. بر اساس اطلاعات به دست آمده، تا به امروز شرکت جتکو بیشترین پیشرفت را در مهندسی معکوس و به نتیجه رساندن پروژه خودروهای برقی داشته است.

منابع مطلع می گویند که از میان 3 الگوی پیشنهادی برای سمند نو، طرح جتکو با موافقت روبرو شده و احتمال آن زیاد است که با تغییرات تجاری سازی، این خودروی مفهومی به عنوان نسل دوم سمند معرفی گردد.

بیشتر بخوانید: مدیران خودرو چری توربو 5 را معرفی کرد

جتکو JX10 یک سدان سایز میانه خواهد بود که در مدل تمام برقی روانه بازار کشور خواهد شد. باتوجه به توانایی های شرکت جتکو، انتظار می رود این سدان برقی الکتریکی بیش از 300 کیلومتر را به ازای هر بار شارژ کامل باتری ها طی کند. 80 درصد باتری های این خودرو با سامانه شارژ سریع ظرف مدت 40 دقیقه شارژ خواهد شد. بعضی از منابع خبری حوزه خودرو اعلام کردند زیرساخت موتور و قوای محرکه این سدان ایرانی بر پایه بعضی از خودروهای ژاپنی طراحی شده است و ساختار سازه آن نیز مشابه یکی از سدان های معروف آلمانی خواهد بود.

سدان نو ایران خودرو که در بعضی جلسه ها سمند نو معرفی می گردد، خودرویی فست بک و با طراحی به روزتر از محصولات قبلی این خودروساز است. البته که بعضی کارشناسان طراحی صنعتی، خطوط طراحی نمونه مفهومی این خودرو را بسیار شرقی و کره ای می دانند و معتقد هستند که باید نسخه نهایی این محصول با خطوط طراحی متناسب با زمان عرضه معرفی گردد.

***

شما می توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ خبرنگاران بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2328

به "فراوری ایران خودرو تارا برقی به وسیله جتکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری ایران خودرو تارا برقی به وسیله جتکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید