خبرنگاران صید 18 تُن ماهی از سد مهاباد

به گزارش بارازعلی، مهاباد- خبرنگاران- مدیرعامل تعاونی صید و صیادی مهاباد گفت: اعضای این تعاونی توانستند 18 تن ماهی را از دریاچه سد این شهرستان صید نمایند.

خبرنگاران صید 18 تُن ماهی از سد مهاباد

عمر کاک خضری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: تعاونی صیادان مهاباد با هماهنگی مسوولان جهاد کشارزی و امور منابع آب این شهرستان، هر سال در شهریور ماه صید ماهی را دریاچه سد مهاباد شروع می نمایند که تا فروردین ماه تداوم دارد.

وی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا، عملیات صیادی در اسفند سال گذشته متوقف شد که همین امر باعث شد که صیادان نتوانند به فعالیت خود تا فروردین ادامه دهند.

وی اضافه نمود: مشکل دیگر کاهش صید ماهی در دریاچه سد مهاباد، رها نشدن بچه ماهی در داخل سد طی چند سال گذشته است که میزان صید سالانه ماهی را از 120 تُن به حدود 30 تُن کاهش داده و سال جاری نیز متوقف شدن عملیات صیادی 2 ماه زودتر از مهلت قانونی، باعث کاهش شدید صید شد.

مدیرعامل تعاونی صید و صیادی مهاباد گفت: در دریاچه پشت سد مهاباد انواع ماهی های بومی و غیربومی شامل زردماهی، سفید رودخانه ای، کپور، آمور، سیم برگ، سوف و فیتوفاک صید می گردد.

کاک خضری افزود: در تعاونی صید و صیادی مهاباد 40 نفر به طور مستقیم و 200 نفر نیز به صورت غیرمستقیم اشتغال دارند و اعضای این تعاونی در فصل هایی که صید ماهی صورت نمی گیرد، کار محافظت از دریاچه سد و مقابله با صیادان غیرمجاز را برعهده دارند.

سد مهاباد دارای 197 میلیون متر مکعب ظرفیت اسمی و 172 میلیون مترمکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تامین آب شرب شهر مهاباد، بیش از 12 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می دهد.

سد مهاباد که در ضلع غربی این شهر احداث شده، تنها یک کیلومتر با شهر فاصله دارد و به همین لحاظ نزدیکترین سد به مناطق مسکونی در دنیا به شمار می آید.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1151

به "خبرنگاران صید 18 تُن ماهی از سد مهاباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران صید 18 تُن ماهی از سد مهاباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید