خیز ازبکستان و تاجیکستان برای افزایش مبادلات تجاری تا یک میلیارد دلار

به گزارش بارازعلی، وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان که در راس یک هیات از مقامات عالی رتبه این کشور به دوشنبه سفر نموده است در ملاقات همتای تاجیکی خود بر افزایش همکاریهای تجاری بین دو کشور تا سقف یک میلیارد دلار تاکید کردند.

خیز ازبکستان و تاجیکستان برای افزایش مبادلات تجاری تا یک میلیارد دلار

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، سردار اومورزاکف معاون نخست وزیر و وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان که با سفر کاری یک روزه در دوشنبه قرار گرفته است با مقامات ارشد تاجیک دیدار و گفت وگو کرد.

در جریان دیدار وی با سراج الدین مهر الدین وزیر امور خارجه تاجیکستان مسائل آمادگی برای سفر رسمی شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان به این کشور که در تاریخ 10-11 ژوئن امسال پیش بینی شده است، آنالیز شد.

طرفین در خصوص موضوعات مهم همکاری های دو کشور در زمینه های سیاسی، تجاری، مالی، فرهنگی، انسانی و همچنین شراکت در چارچوب سازمان های بین المللی و منطقه گفتگو کردند.

اومورزاکف در دیدار مشترک با ذوقی ذوقی زاده وزیر توسعه اقتصاد و تجارت و شیرعلی کبیر وزیر صنعت و فناوری های جدید تاجیکستان نیز مسائل مربوط برگزاری سفر آینده رئیس جمهور ازبکستان به تاجیکستان در یک سطح بالا را آنالیز کردند.

طرفین طی این دیدار در خصوص ارتقا حجم تجارت متقابل تا یک میلیارد دلار، افزایش ظرفیت تولیدی برای توسعه صادرات و تاسیس کارخانه های مشترک در محدوده مناطق آزاد مالی تاجیکستان با استفاده از تجربه ازبکستان توافق کردند.

این دیدار ها در فضای سازنده و محبت آمیز برگزار و طرفین آمادگی خود را برای گسترش بیشتر همکاری سودمند بین دو کشور ابراز داشتند.

شایان ذکر است که در ماه های ژانویه - آوریل امسال مبادله تجاری بین دو کشور با افزایش 30 در صدی به 133 میلیون دلار رسید.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 تیر 1400 بروزرسانی: 8 تیر 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1903

به "خیز ازبکستان و تاجیکستان برای افزایش مبادلات تجاری تا یک میلیارد دلار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیز ازبکستان و تاجیکستان برای افزایش مبادلات تجاری تا یک میلیارد دلار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید