طرز تهیه پیتزا نیویورکی به روش رستورانی

به گزارش بارازعلی، پیتزا نیویورکی یکی از انواع پیتزاهای خوشمزه و بین المللی است که طرفدارهای زیادی دارد.

طرز تهیه پیتزا نیویورکی به روش رستورانی

مواد لازم برای 2 نفر

خمیر پیتزا نیمه آماده1 عدد بزرگ

گوشت گوساله200 گرم

خامه صبحانه1 فنجان

لیمو ترش1 عدد

پیاز2 عدد میانه

فلفل سفید1 قاشق مرباخوری

پنیر موزارلا به اندازه کافی

روغن زیتون به اندازه کافی

طرز تهیه پیتزا نیویورکی

مرحله اول

برای تهیه پیتزا نیویورکی خوشمزه در ابتدای کار گوشت را به همراه 1 عدد پیاز درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت گذاشته و اجازه می دهیم گوشت به مدت 2 تا 3 ساعت کاملا بپزد.

مرحله دوم

پس از گذشت این زمان گوشت را ریش ریش نموده و کنار می گذاریم. حالا فر را با حرارت 180 درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم گردد، سپس پیاز به جای مانده را به صورت حلقه های نازک خرد می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه پیاز حلقه ای را به همراه اندازهی روغن زیتون درون یک تابه مناسب ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا پیازها سرخ شوند. حالا خامه صبحانه را درون یک قابلمه ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله چهارم

زمانی که اطراف خامه به صورت ریز جوشید، فلفل سفید را به همراه آب لیمو ترش تازه به قابلمه اضافه نموده و اجازه می دهیم خامه غلیظ گردد. حالا خمیر پیتزا را درون سینی مخصوص پیتزا قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در ادامه روی خمیر را با یک لایه نازک پنیر موزارلا پوشانده و گوشت ریش ریش شده را به صورت پخش روی پنیر می ریزیم. حالا به صورتی که گوشت و پنیر کاملا پوشیده گردد خامه را به صورت پخش روی آنها می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله مجددا روی خامه را با اندازهی پنیر پوشانده و پیازهای سرخ شده را روی آن قرار می دهیم. حالا سینی را درون فر گذاشته و اجازه پنیر پیتزا آب شده و روی آن طلایی گردد، سپس از فر خارج می کنیم.

مرحله هفتم

توجه داشته باشید این نوع پیتزا باید نرم باشد، نباید بیش از حد درون فر بماند تا خشک گردد در حد آب و طلایی شدن پنیر پیتزا کفایت می نماید. در نهایت پیتزا را برش زده و به همراه سس سرو می کنیم. نوش جان.

منبع: گردشبان
انتشار: 1 دی 1401 بروزرسانی: 1 دی 1401 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2403

به "طرز تهیه پیتزا نیویورکی به روش رستورانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پیتزا نیویورکی به روش رستورانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید