قائم مقام وزیر علوم با سفیر ایتالیا در تهران دیدار کرد

به گزارش بارازعلی، خبرنگاران: قائم مقام وزیرعلوم در امور بین الملل به منظور آنالیز و تسهیل شرایط اتباع دانشگاهی ایران و ایتالیا با سفیر ایتالیا در تهران دیدار کردند.

قائم مقام وزیر علوم با سفیر ایتالیا در تهران دیدار کرد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، ارسلان قربانی قائم مقام وزیرعلوم در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی این وزارتخانه با لوکا جانسنتی سفیر ایتالیا در تهران دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، قربانی در این دیدار با توجه به فعالیت چهار کرسی زبان فارسی در دانشگاه های کشور ایتالیا، آمادگی خود را جهت تداوم و گسترش دوره های آموزش زبان ایتالیایی در کشورمان اعلام نمود.

در ادامه این نشست نیز لوکا جانسنتی سفیر ایتالیا با اشاره به استعداد و نبوع مورد اذعان دانشجویان ایرانی در ایتالیا و دنیا، ضمن اعلام آمادگی کشورش برای جذب هرچه بیشتر دانشجویان ایرانی جهت ادامه تحصیل در دانشگاه های ایتالیا، تداوم و گسترش همکاری های علمی و دانشگاهی بین دو کشور، از جمله تبادل استاد و دانشجو، تبادل بورس تحصیلی، برگزاری کنفرانس های مشترک بین المللی به ویژه اجرای دوره های آموزشی مشترک دکتری را بین دو کشور مورد تاکید و حمایت قرار داد.

دو طرف همچنین بر ارزیابی مدارک تحصیلی صادره از دانشگاه های ایران و ایتالیا و تسریع و تسهیل در این زمینه تاکید کردند و توافق های لازم در این خصوص حاصل شد.

لازم به ذکر است تسهیل و حمایت از ارائه خدمات کنسولی و ویزا به ویژه به اتباع دانشگاهی دو کشور، تشکیل کمیته علمی و فناوری ایران و ایتالیا، تبادل هرچه بیشتر دانشجویان و هیات های کارشناسی دو کشور از دیگر موضوعات مورد تفاهم دو طرف در این دیدار بود.

منبع: تسنیم
انتشار: 3 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 448

به "قائم مقام وزیر علوم با سفیر ایتالیا در تهران دیدار کرد" امتیاز دهید

1 کاربر به "قائم مقام وزیر علوم با سفیر ایتالیا در تهران دیدار کرد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قائم مقام وزیر علوم با سفیر ایتالیا در تهران دیدار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید