معاون ظریف: آماده لغو ویزا با عراق هستیم

به گزارش بارازعلی، ایرنا نوشت:معاون دیپلماسی مالی وزارت امور خارجه بیان کرد که در صورت آمادگی طرف عراقی؛ لغو ویزا با این کشور همسایه ایران از همین امروز قابلیت اجرا دارد.

معاون ظریف: آماده لغو ویزا با عراق هستیم

سید رسول مهاجر امروز سه شنبه در حاشیه نشست جمعی از تجار و فعالان مالی ایران و عراق در بغداد گفت: در جلسه هفته گذشته هیات وزیران که به ریاست دکتر روحانی رییس جمهوری برگزار گردید؛ مصوب شد که در صورت آمادگی دولت عراق، ایران از هر لحظه آمادگی اجرای لغو ویزا را دارد.

وی بیان داشت: بر این اساس هم اکنون منتظریم تا دولت عراق نیز دستور لغو ویزا را صادر کند که در این صورت اتباع ایرانی و عراقی می توانند بدون احتیاج به اخذ ویزا بین دو کشور تردد و سفر نمایند.

معاون وزیر خارجه گفت: البته در شرایط کنونی که ویروس کرونا فراگیر شده است؛ محدودیت و ملاحظات تردد در همه کشورها وجود دارد که قواعد خاص خود را دارد همچنانکه هم اکنون اتباع ایران و عراق با انجام آزمایش کرونا می توانند سفرهای خود را انجام دهند.

در نشست تجار و بازرگانان ایرانی و عراقی که به میزبانی اتحادیه اتاق های بازرگانی عراق برگزار گردید بیشتر افراد حاضر در جلسه بویژه فعالان مالی ایران از سختی اخذ ویزا ابراز گلایه داشتند که خبرنگار ایرنا در همین رابطه تبادل نظر و سوال خود را با معاون مالی وزیر خارجه عنوان کرد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 خرداد 1400 بروزرسانی: 30 خرداد 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1887

به "معاون ظریف: آماده لغو ویزا با عراق هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون ظریف: آماده لغو ویزا با عراق هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید