مقاله: مهمترین منابع آلوده کننده دریاها و دریاچه ها

به گزارش بارازعلی، شاید در نظر دریافت پسماندهای حیوانی به عنوان یکی از منابع آلوده نماینده آب دریاها و دریاچه ها کمی عجیب به نظر برسد، اما باید بدانید که لاشه حیوانات بر آلودگی آب های آزاد تاثیرگذار هستند. پسماند های حیوانی که در هنگام بارندگی به درون رودخانه ها و دریاها شسته می شوند با دیگر مواد شیمیایی مضر ترکیب شده و موجب پیدایش بیماری هایی از قبیل وبا، اسهال، طب زرد، اسهال خونی و تیفوئید می شوند.

مقاله: مهمترین منابع آلوده کننده دریاها و دریاچه ها

استفاده از سوخت های فسیلی موجب فراوری مقدار قابل توجهی خاکستر در جو زمین می گردد؛ و هنگامی که ذرات حاوی مواد شیمیایی سمی با آب بخار شده موجود در جو ترکیب می شوند، شاهد بارش باران های اسیدی می شویم. همچنین، مقدار دی اکسید کربن ناشی از استفاده از سوخت های فسیلی منجر به گرم شدن هوای زمین می گردد.

موارد گفته شده موجب پیدایش نوعی آگاهی در خصوص محافظت از آب شده است. امروزه در سطوح مختلف کوشش هایی برای نجات منابع آبی شکل می گیرد. محدودیت هایی بر صنایع و موسسات کارخانه ای در خصوص آلوده کردن منابع آبی وضع شده و توصیه شده است تا از روش تصفیه زباله های آلوده خود استفاده نمایند. درست است که آلودگی آب پدیده معمولی به شمار می آید، اما یکی از حوزه هایی است که هوشیاری فراوانی می طلبد. امروز باید آب را حیاتی دانست و از آن محافظت کرد تا بتوان فردا را زندگی کرد.

مکان های دفن زباله تپه هایی از زباله هستند که بوی تعفن نامطلوبی را پخش می نمایند و معمولاً در حاشیه شهر ها مشاهده می شوند. در هنگام بارندگی احتمال نشت زباله های دفن شده وجود دارد و این نشتی ها، که حامل انواع آلودگی ها هستند، میتوانند منجر به آلودگی آب دریاها و دریاچه ها و همچنین آب های زیرزمینی شوند.

منبع مقاله: مهمترین منابع آلوده کننده دریاها و دریاچه ها

انتشار: 9 دی 1400 بروزرسانی: 9 دی 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2129

به "مقاله: مهمترین منابع آلوده کننده دریاها و دریاچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: مهمترین منابع آلوده کننده دریاها و دریاچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید